1 de gener del 2018

2017 en llibres



 Aquest any he separat el resum de l'any en uns quants posts, que aniran sortint a principis de gener, i aniré posant els enllaços aquí. Així tinc temps de posar-hi més coses si he acabat algun llibre quasi acabant l'any :-)

 Al final he acabat 33 llibres, que està una mica per sota del que esperava, però estic contenta, perquè he llegit coses que feia temps que tenia pendents i he descobert nous autors. A més, he anat acabant sèries que feia temps que tenia començades, i he avançat en d'altres, sense començar-ne gaire més de noves (bé, excepte aquests dos últims mesos, que se me n'ha tornat a anar de les mans...)

 Un dels grans descobriments de l'any han estat els audiollibres. El primer va ser un gran descobriment en tots els sentits, i ha fet que continués amb ells. He descobert, amb els 7-8 mesos que porto escoltant llibres, que no en gaudeixo tant com si els llegís. És per això que he decidit que continuaria escoltant llibres, però que serien aquells llibres dels que tothom parla i que saps que tens coses més interessants a llegir. O els llibres que fa temps que són a la llista i que no trobo el moment de llegir-los. O llibres que vaig llegir de petita i que m'agradaria rellegir. Això sí, vull intentar no escoltar llibres que ja sé des del principi que m'agradaran molt, perquè en gaudiré molt més si els llegeixo.

 Ha estat un any de bons descobriments. Alguns (clàssics), que ja sabia que m'agradarien, però que em feien respecte. I m'han acabat encantant: l'Ursula K. LeGuin i en Frank Herbert. Però els clàssics, els llibres que tothom diu que són molt bons, ja és normal que estiguin a la llista dels bons. Com a poc coneguts tinc en Jesús B. Vilches i la seva Flor de Jade (a veure si acaba la sèrie...), i en Jeff Wheeler i les seves històries de Muirwood (potser aquí sóc poc coneguts perquè no estan traduits?)

 He estat contenta d'acabar unes quantes sèries: la primera trilogia de Muirwood (genial, a principis de gener vull començar la segona...), Septimus (feia anys que la llegia! I em vaig quedar amb tantes ganes de més que ja tinc el primer llibre de la següent trilogia a casa...), Kàrvadan (em va agradar acabar-la, però és una bona sèrie) i The Thin Veil (la vaig llegir tota, però vista des de la distància, és entretinguda però tampoc té res d'especial).



Sóc conscient que he llegit massa en castellà i massa poc en català (l'anglès ha estat prou bé). I aquest any he llegit més en digital que en paper, però crec que és circumstancial. I també sóc conscient que segueixo llegint massa llibres d'autors americans (i el dia que comenci amb en Sanderson, això ja no ho salva ningú...)

 En resum: un bon any per la lectura. Aquest és el resum que en fa el goodreads.
 
 A veure quines històries descobreixo l'any que ve...