2 de novembre del 2017

La destrucció de la Lluna i tot el que ve després


Títol: Seveneves
Autor: Neal Stephenson
Saga: -
Pàgines: -
Puntuació: ☺☺☺

Sé que potser seré una mica injusta amb aquest llibre perquè reconec que la història m'ha semblat genial... però no he acabat de connectar amb cap dels personatges. Suposo que el fet que l'hagi escoltat en audiollibre i que el comencés a mitjans de juny i (com que és tan llarg) no l'acabés fins a finals d'octubre, tampoc hi ajuda massa.

La història comença genial. En el primer capítol, la Lluna queda partida en 7 trossos en un moment. I només és el primer capítol! Jo pensava que el títol del llibre anava per aquí, però em faltaven les "Eves" per acabar de fer el palíndrom.

Amb un inici d'història apoteòsic, segueix una primera part bona: es fan simulacions matemàtiques i es veu que en un plaç d'uns dos anys, la Terra deixarà de ser habitable i no tornarà a ser-ho fins al cap de 5000 anys. I comença una carrera espacial bestial per aconseguir salvar alguns humans a l'espai, de forma que puguin repoblar la Terra quan torni a ser habitable.

Genial. Només que els personatges de la història... meh. No n'hi va haver cap d'aquesta primera-segona part que acabés tenint alguna cosa que m'enganxés. I sí, la història que hi ha al darrere em semblava genial, però els personatges...

 I finalment va arribar la tercera part, on descobrim què significa el títol. Aquí ja sí que els personatges ni m'anaven ni em venien, i vaig estar a punt de deixar el llibre sense acabar... fins que cap al final la història dóna un gir inesperat, i em va tornar a enganxar... per acabar-me trobant amb uns altres personatges meh :-(

 En resum: una molt bona història, però massa llarga, i els personatges no tenen prou carisma, o no sabria com dir-ne.