30 d’abril del 2017

La relació entre cervell i obesitat


Títol: El cerebro obeso
Autor: L. Jiménez
Saga: -
Pàgines: 254
Puntuació:  ☺☺☺☺☺

Havia llegit un llibre del mateix autor (Lo que dice la ciencia sobre adelgazar), que em va encantar, i per això em vaig decidir a llegir aquest. No tenia clar que em convencés, però després de llegir-lo he de dir que m'ha encantat.

En el llibre ens fa veure que les coses no són tan senzilles com calories que entren i calories que surten, i he de reconèixer que en determinats capítols em vaig espantar una mica amb tots els desajustaments dels que parla.

He de reconèixer, però, que m'he sentit molt identificada en dos dels temes dels que parla: l'stress i la motivació. Cada cop que he tingut algun problema o una mala ratxa, el meu pes ha augmentat molt ràpidament en molt poc temps, i he de reconèixer que és pel fet que, degut al problema, he deixat de tenir motivació per fer molts sacrificis i al final s'ha notat.

El llibre s'ha fet curt, i hagués agraït que hagués profunditzat més en alguns temes, tot i que hi ha molta bibliografia al final. Però m'ha fet reflexionar molt sobre moltes coses. I crec que és una bona lectura, tant per la gent que lluitem dia rere dia contra tots aquests desajustos com per la gent que mai no ha tingut problemes amb el pes.