8 de març del 2016

L'"assassinat" d'un robot a Aurora

Títol: Los robots del amanecer
Autor: Isaac Asimov
Saga: Robots - 3
Pàgines: 445
Puntuació: ☺☺☺☺☺

Com sempre, l'Asimov ha estat genial. Aquest cop, l'Elijah Baley ha d'anar al planeta Aurora per resoldre l'"assassinat" (o desactivació) del robot Jander, que és humaniforme com en Daneel Olivaw.

M'han encantat les contínues referències a històries antigues, com la Susan Calvin, a qui tinc en gran estima (va ser a partir d'un llibre de contes de la Susan Calvin que vaig començar a llegir ciència ficció). També em va fer molta il·lusió la referència a l'Andrew Martin :-)

D'altra banda, el personatge d'en Giskard és un dels millors que he "conegut". Sí, d'acord, en Daneel és excepcional, però a en Daneel ja el coneixia, i en Giskard ha sigut un gran descobriment. Així com totes les referències a la futura psicohistòria, que m'han fet somriure més d'un cop (algun dia tornaré a llegir tota la fundació, per tercer o quart cop...)

I, per descomptat, l'aparició de la Gladia també ha fet el llibre interessant.

Deixant de banda tots aquests personatges, i el descobriment de la civilització d'Aurora, el tros de "novel·la negra" també està molt ben pensat (vaja, és l'Asimov). L'Elijah continua essent tan observador com sempre, i arribes al final pensant que ostres, com és que no ho he vist abans?

En resum: tinc moltes ganes de llegir el quart llibre de la sèrie dels robots, però també em farà pena que sigui l'últim...