19 de gener del 2015

Rama revelado


El primer llibre de Rama va ser molt bo. El segon i el tercer no em van agradar tant, però definitivament va valer la pena arribar fins a aquest últim llibre, que m'ha semblat molt millor que tots els altres.

 Conèixer les octoaranyes i la seva societat va ser una part molt interessant del llibre. Fins i tot la part "social" em va semblar molt interessant. El moment en què la Nicole decideix que no vol que l'operin em va emocionar molt.

 Em va agradar tornar a saber de la Simone, però no em va agradar el capítol de la Simone. No pel fet del robot, que era una cosa esperable, sinó perquè em va semblar com estrany.

 El final de tot em va semblar molt bo. La idea de les llumetes que indicaven les civilitzacions a les galàxies em rodarà un temps pel cap.

 M'hagués agradat que hagués deixat més clar qui era la Maria (és descendent de la Simone?) i hi ha una cosa que m'ha trontollat una mica: si les dues naus fan "camins" diferents, i van a diferents velocitats, com és que el temps ha passat de la mateixa manera per les dues naus? No en fa cap esment, i trobo que hagués estat bé.

 Però, de fet, el llibre m'ha agradat, i molt!