29 de març del 2012

El Hòbbit


 No recordava gaire res del Hòbbit. Només que va ser un dels primers llibres que vaig llegir en anglès i que al principi m'havia costat molt, perquè hi havia moltes paraules rares... però que després m'havia encantat. També recordava que hi havia molts nans i que, cada cop que sortia el nom d'un, era incapaç de recordar quin dels 13 era...

 Aquest cop l'he llegit en castellà... però el proper cop (sí, el tornaré a llegir, i no espararé massa temps!) el tornaré a llegir en anglès. De cop, mentre anava llegint, em vaig trobar amb els trasgos. I em vaig començar a preguntar què coi era un trasgo... fins que vaig acabar deduint que era un goblin... Però llavors els wargs no els traduïa... i alguns noms eren diferents, i... no res, la propera serà en anglès!

 La veritat és que no m'ha decebut. Gairebé no recordava res, només l'arribada dels nans a Bag End, els trolls, la trobada amb en Gollum, l'episodi dels barrils i els Sackville-Baggins. Així que pràcticament ha sigut com si llegís el llibre per primera vegada.

 És difícil triar un tros preferit del llibre, perquè tots són genials. Però em quedaria amb la trobada amb en Gollum, en Beorn, la "conversa" d'en Gandalf amb els Trolls o la conversa d'en Bilbo amb l'Smaug.

 I, ja que aviat es podrà veure la pel.lícula, tinc moltes ganes de veure l'Smaug, és clar. Sobretot l'última batalla amb els homes. També tinc moltes ganes de veure els wargs i les aranyes. En Beorn. El vol amb les àguiles. La conversa entre en Bilbo i l'Smaug. I els Trolls.

 Aquest cop no trigaré tant de temps a rellegir-lo!