22 d’agost del 2009

Aghhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

No sóc una lectora de capítols. Mai ho he sigut. Recordo quan anava a l'institut, que vaig comentar a una companya que un llibre no m'agradava, perquè tots els capítols tenien exactament 10 pàgines, però tot i així, a vegades els capítols acabaven en mig d'una història i al capítol següent continuava, o a vegades a mig capítol hi havia un tall. La noia em va dir que hi ha gent que llegeix un nombre determinat de capítols cada dia, o que sempre acaben el capítol, i que això els anava bé.

Reconec que amb el temps he agafat una mica més la costum d'acabar de llegir quan acaba un capítol. Però, és clar, això no es pot fer al tren, ni al metro, ni quan esperes algú llegint, ni quan llegeixes fins que la son ja no et deixa llegir.

Si una cosa he de retreure a "Juego de tronos" és la manera que té d'acabar els capítols. Que sí, que ja sé que té un nom, i que alguns autors ho fan per enganxar a la gent, però... que no. Que no m'agrada que els capítols s'acabin quan l'acció està a dalt de tot, com si fossin una telenovela barata. Que no. I si, com a mínim, al capítol següent continués l'acció, podria fer el que he fet sempre: deixar de llegir a mitja pàgina i llestos. Però no, l'acció no continua fins un parell o tres de capítols més tard. Que si vols llegir el que hi ha pel mig, deixaràs unes quantes accions més inacabades, i quan vagis a llegir el que feia una estona que t'havia deixat penjat... voldràs llegir el d'ara, no el de llavors.

Ho sé, és una manera d'enganxar a la gent, però... quina ràbia!!!

2 comentaris:

Alasanid ha dit...

Tens tota la raó del món: Aghhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

Jo la veritat és que recordo que en lectures obligatòries quan preguntava per on anaven els companys em deien la pàgina exacta... O quan en un examen van demanar què passava al capítol 13...

Jo depenent del llibre intento fer les pauses al final del capítol (si coincideix que acaba un bloc d'acció i que el llibre no m'enganxa), però les intencions sempre seran intencions i acabo tallant-los.

PS: En aquell capítol 13 hi havia només el 13 i la pàgina en blanc.

Matgala ha dit...

Jeje, m'agrada que em donin la raó :-D

Suposo que cadascú té els seus costums, però diria que la gent a qui agrada llegir no tenim problemes amb capítols, i acabar un capítol. És clar que si quedes a mitja acció fot una mica, però si llegeixes al tren no hi ha més remei...